Minőségi ügyfelek kiszolgálása professzionális szolgáltatással – interjú Vitéz Tiborral, az épülettechnológiai szolgáltatások vezetőjével

Minőségi ügyfelek kiszolgálása professzionális szolgáltatással – interjú Vitéz Tiborral, az épülettechnológiai szolgáltatások vezetőjével

Minőségi ügyfelek kiszolgálása professzionális szolgáltatással – interjú Vitéz Tiborral, az épülettechnológiai szolgáltatások vezetőjével 1200 630 H1 Systems Mérnöki Szolgáltatások Kft.

A H1 Systems, mint kritikus infrastruktúra szolgáltató elsősorban olyan létesítményekkel foglalkozik, amelyek működésbiztonságára kiemelt figyelem irányul. Az infrastruktúra szolgáltatások igazgatóságunk két kevésbé látványos vagy sokat említett, de annál fontosabb divíziója a létesítmény- és a biztonságtechnikai üzemeltetés területei, ezek vezetését látja el Vitéz Tibor. Alig fél éve volt a vállalatnál, amikor a cég első külföldi üzemeltetési projektjének nyertes pályázatában vett részt, amely mellett Tibor beszélt nekünk kiélezett havária helyzetekről, és a 2024-es jövőképről is.

Mesélj a szakmai életutadról, hogyan jutottál el a jelenlegi pozíciódig a H1 Systems-nél?

Hosszú út áll már mögöttem, hiszen 53 éves vagyok, több, mint 35 év szakmai tapasztalattal a hátam mögött. Karrieremet az IBM számítástechnikai szervizében kezdtem, majd egy év után a fénymásoló iparba váltottam. Tíz évig dolgoztam a Delta Electroniknál, technikusként kezdve, később szervizvezetővé majd kelet-magyarországi kirendeltség-vezetővé előlépve. Ezt követően több, mint 20 évet töltöttem el a UPC-nél, ahol a létesítményüzemeltetési feladatokkal foglalkoztam teljeskörűen, beleértve a gépjárműflotta, ingatlanok és adatközpontok kezelését is. Ezt követően rövidebb ideig a Vodafone csapatát erősítettem, majd három évet töltöttem az Infogroup-nál, ahol több irodaház üzemeltetéséért feleltem. 2023 májusában csatlakoztam a H1 Systems-hez, középvezetői pozícióban dolgozom az épülettechnológiai szolgáltatások üzemeltetése területén.

Milyen területekért felelsz és hány ember tartozik a csapatodba? Mik a fő feladatkörök?

Két üzletág irányításáért felelek, összesen 34 munkatárssal: 16 fő a létesítményüzemeltetési és 18 fő a biztonságtechnikai üzemeltetés területén.

A létesítményüzemeltetés – ahogy én hívom: a mindennapjaink üzemeltetése – elsősorban irodaházak napi működtetését jelenti, amit ipari technológiai és elektromos szakemberek, gépészek, és sok más kolléga végeznek. Bár bizonyos szempontból nem tekinthető kritikus infrastruktúrának, mi felelünk Magyarország egyik legnagyobb felelősséggel járó létesítményüzemeltetői projektjéért, amely keretében egy kiemelt pénzintézet székházait és telephelyeit üzemeltetjük.

A második üzletág a biztonságtechnikai üzemeltetés, ahol a korábbi – beszerzési, üzemeltetői és megrendelői – tapasztalataim kifejezetten értékesnek bizonyulnak. A H1 Systems elmúlt 30 évének tapasztalatait ötvözve szervizünk széles spektrumát kínálja a biztonságtechnikai megoldásoknak és országosan több száz helyszínen, ezres nagyságrendben végez üzemeltetési és karbantartási feladatokat is. Többek között olyan jelentős, stratégiai ügyfeleink vannak ezen a területen mint a Yettel, a CETIN, a Liszt Ferenc repülőtér üzemeltetője a BUD, vagy a Szépművészeti Múzeum.

A projektek sokfélesége és a csapatom különböző kompetenciái szoros együttműködést igényelnek, ami a létesítményüzemeltetési és biztonságtechnikai ágazatok között kiválóan működik. A tavaly év végi hajrában a karbantartási feladatok teljesítése és adminisztrálása állt fókuszban, míg az év elején az új tervek kidolgozása és az ügyfelekkel való egyeztetés került előtérbe. Ez a munka intenzív kommunikációt igényel minden irányban. Hálás vagyok azon kollégáimnak, akik nap mint nap elvégzik ezeket a feladatokat, kezelik a változásokat és váratlan helyzeteket is, amelyekkel tele vannak mindennapjaink. Ezek a kihívások teszik izgalmassá a munkánkat, amit nagyon élvezek és amelyben jól érzem magam.

A H1 Systems nemrég nyerte el az első külföldön megvalósuló üzemeltetési projektjét. A Samsung SDS Európa egyik legnagyobb logisztikai központja Szlovákiában, amelynek biztonságtechnikai üzemeltetése új kihívást jelent neked és a csapatodnak is. Hogyan élted meg a pályázati folyamatot?

Bár még csak fél éve dolgoztam a H1-nél, úgy érzem gyorsan sikerült alkalmazkodnom a vállalat sajátosságaihoz és azokat az információkat megszereznem, amelyekkel hatékonyan tudtam hozzájárulni a pályázatunk sikeréhez. Két szakmai vezetőmmel és az akkor szintén új sales kollégákkal dolgoztuk ki az ajánlatot. Büszkeséggel tölt el, hogy nyerni tudtunk, ami nem csak a munka mennyiségét, hanem a tárgyalásokba és az ajánlatkészítésbe fektetett erőfeszítés minőségét is tükrözi.

Fontos kiemelni, hogy ez a Samsung SDS legnagyobb logisztikai központja Európában. Naponta minimum 100-150 kamion mozog itt, milliárdos nagyságrendű áru érkezik és távozik. Nem csak LCD tévék és monitorok, hanem a Samsung összes terméke itt kerül raktározásra, innen szolgálják ki Európa minden országát.

Hogyan szerez versenyelőnyt egy nem helyi cég az üzemeltetési piacon, és mivel győzi meg az ügyfeleket, hogy egy magyar vállalat mellett döntsenek?

Igen, a helyi cégek rugalmassága előnyt jelenthet, ennek ellenére a Budapest Airport-al való évtizedes partnerkapcsolat és a magyar Samsung SDS, mint meglévő referenciánk bizonyítják képességeinket és hozzáértésünket. Mivel a biztonságtechnika esetében is egyre inkább az IT alapú megoldások dominálnak, a földrajzi távolság is egyre kevésbé jelent akadályt.

Nagy élmény volt számomra a projekt kiírásának minőségét és az ügyfél szakmai hozzáállását megtapasztalni. A Samsung, mint a minőséget előtérbe helyező ügyfél, illeszkedik az H1 Systems értékrendjéhez, amely szerint a verseny nem csak az ár, hanem elsősorban a szolgáltatás várható színvonala és megbízhatósága körül forog.

Tekintsünk kicsit vissza az elmúlt év emlékezetes kihívásaira és megoldásaira, különösen a váratlan havária helyzetekre. Hogyan kezeltétek a csapatoddal ezeket a helyzeteket?

Az elmúlt év során szembesültem pár emlékezetes haváriával, amelyek komoly próbatételt jelentettek számomra, különösen akkor, mikor még csak ismerkedtem a céggel, a csapattal és a folyamatokkal. Az egyik legemlékezetesebb esemény budapesti reptérhez kapcsolódik, amikor a tavalyi augusztusi viharok által okozott károkat kellett helyreállítani.

Az ügyeletes készenléti csapatunk már hajnalban, szakadó esőben és villámlások között kezdte a munkát a hibazónákban, hiszen a reptér üzembiztonsága volt a tét, nem állhatot le a budapesti légiközlekedés. Ezzel párhuzamosan több másik helyszínen, más ügyfeleinknél is komoly károk keletkeztek a villámcsapások következtében, ezek elhárítását egyidejűleg szintén el kellett látnunk az üzletfolytonosság és üzembiztonság érdekében.

Viharhősöknek neveztük el azt a 15 fős csapatot, akik részt vettek ebben, szombat kora reggeltől vasárnap estig helyt álltak, és utána az utómunkákat is kiváló minőségben elvégezték.

A havária helyzetek, bár kihívásokat jelentenek, lehetőséget adnak arra, hogy bizonyítsuk szakmai felkészültségünket, és megerősítsük az ügyfélkapcsolatainkat. Ezek az események rávilágítanak arra, hogy a hétköznapi karbantartási munkák mellett készen állunk a váratlan helyzetek kezelésére is, erősítve ezzel a vállalatunk és partnereink közötti bizalmat.

Ha pedig már havária helyzetekről esik szó, akkor a H1 Systems harmincéves születésnapján fellépő Havaria Band-et is szeretném megemlíteni. (szerk. a Havaria a H1 Systems alkalmi, nem állandó tagokból alakuló zenekara) Nagy megtiszteltetés volt számomra, hogy már egy hónapos munkaviszony után részese lehettem a fellépésnek, amit ezúton is szeretnék megköszönni. Basszusgitározom, és örömmel tapasztaltam, hogy a kollégáim között akik már jó ideje a cégnél dolgoznak számos muzsikus van, így a közös zenélés a Havaria zenekarral különleges élményt jelentett számomra.

Hogy látod a 2024-es célokat a két terület szempontjából?

A 2023-as év az épülettechnológiai szolgáltatások, különösen a biztonságtechnikai terület számára az újjászervezés időszaka volt. A cél a munkafolyamatok stabilizálása és a csapat megerősítése volt.

A létesítményüzemeltetés egy sokkal kiszámíthatóbb és stabilabb üzletág: egy adott projekten belül a feladatok rendkívül pontosan vannak meghatározva, nagyon magas biztonsági követelményeknek kell megfelelnünk, olyan szigorú SLA-k mellett, hogy komoly kötbérekkel számolhatunk, ha csak két percet is késik például egy gépész kolléga. Ez a szigorú keretrendszer teszi lehetővé, hogy profin működjön a rendszer, amit a csapatunk évek óta kifogástalanul kezel.

A 2024-es évre a létesítményüzemeltetés és a biztonságtechnikai szerviz még professzionálisabb működtetését tűztem ki célul. Nyolc hónapja vagyok a cégnél, és bátran kijelenthetem, hogy minden szükséges erőforrásunk és tudásunk megvan ahhoz, hogy kihasználjuk a lehetőségeinket, és ügyfeleink bizalmát megőrizve újakkal is bővítsük körüket.